W systemie istnieje możliwość definiowania pól, które mają pojawić się jako dodatkowe informacje w kartotece pracownika na zakładce DANE lub na Wniosku Urlopowym.
Na karcie pracownika w zakładce DANE na samym jej dole, jest widoczna belka o nazwie DODATKOWE INFORMACJE pod którą pojawią się utworzone nowe pola. Po skonfigurowaniu nowych pól, będziesz mógł wprowadzić informacje uzupełniające dotyczące Twoich pracowników.
Aby móc dodać dodatkowe pole należy z poziomu administratora przejść do definiowania nowych pól, które jest dostępne pod linkiem:
https://www.grafikoptymalny.pl/v2/#/customfields
i następnie wybrać:
Po wybraniu opcji DODAJ pojawi się następujący widok:
- Nazwa pola- nazwa danego pola. Nazwa pola będzie wyświetlana na karcie pracownika.
- Wykorzystanie pola — określa, w którym miejscu systemu ma zostać wykorzystane pole — użycie dodatkowego pola zostało wyjaśnione w artykule: https://wsparcie.grafikoptymalny.pl/support/solutions/articles/64000290786
- Uprawnienia — kto może edytować to pole. Po kliknięciu w pole pokażą się następujące możliwości wyboru: DOMYŚLNIE (osoby o uprawnieniach wyższych niż administrator wspierający oddział), KIEROWNIK, REGIONALNY, ADMINISTRATOR, REST.
- Uprawnienia — kto może mieć podgląd. Po kliknięciu w pole pokażą się następujące możliwości wyboru: DOMYŚLNIE (osoby o uprawnieniach wyższych niż administrator wspierający oddział), KIEROWNIK, REGIONALNY, ADMINISTRATOR.
- Wersjonuj wartość pola- obok wpisanej informacji, pojawi się możliwość wyboru dat obowiązywania.
- Pole przenoszone do Power BI- informacja będzie przenoszona do tabeli powerBI- wymaga dodatkowej konfiguracji bazy.
- Pole wymagane — Uzupełnienie skonfigurowanego pola na karcie pracownika będzie obowiązkowe. Gdy nie zostanie ono uzupełnione, podczas zapisywania karty pracownika pojawi się następująca informacja:
- Pokaż podczas tworzenia pracownika- Już na etapie dodawania pracownika do systemu, będzie możliwość zaznaczenia dodatkowych informacji.
- Pokaż w raportach — informacja o danym polu pojawi się w niektórych raportach w systemie
- Pole dostępne w REST- informacje zawarte w polu będzie można pobierać/aktualizować poprzez REST -skonfigurowaną integrację z systemem kadrowy.
- Typ pola- Po kliknięciu w listę rozwijalną pojawią się następujące możliwości do wyboru: Pole tekstowe, Pole wyboru, Pole wielokrotnego wyboru, Data.
- Wybierając typ pola: POLE TEKSTOWE, na karcie pracownika pokaże się następujący widok:
- Wybierając typ pola: POLE WYBORU, podczas definiowania nowego pola, należy wprowadzić listę opcji, które będzie można wybrać:
Na karcie pracownika, widok będzie następujący (na karcie pracownika będziesz miał możliwość wybrania wielu opcji): - Wybierając typ pola: POLE JEDNOKROTNEGO WYBORU, podczas definiowania nowego pola, należy wprowadzić listę opcji, które będzie można wybrać:
Na karcie pracownika, widok będzie następujący (na karcie pracownika będziesz miał możliwość wybrania jednej opcji): - Wybierając typ pola: DATA, na karcie pracownika pokaże się następujący widok:
Po zakończeniu tworzenia nowego pola kliknij przycisk „ZAPISZ”, aby zatwierdzić jego wprowadzenie. Użycie przycisku „ANULUJ” wyłączy kreator bez zapisywania zmian.
Po zapisaniu skonfigurowanego pola pojawi się ono na liście zdefiniowanych nowych pól oraz na koncie pracowników w zakładce DANE.
UWAGA
Należy pamiętać, że w przypadku, gdy pole jest obecnie wypełnione u chociaż jednego pracownika — zostały wprowadzone dane: tekst, zakres dat obowiązywania, system nie pozwoli na jego usunięcie i wyświetli się następująca informacja: