Tytułowa funkcjonalność umożliwia doprecyzowanie, w jaki sposób pracownicy mają zostać dodani przez system do planu obsady na podstawie zaimportowanych danych sprzedażowych.

Możliwość konfiguracji tej funkcji mają osoby o uprawnieniach Administrator, Administrator oddziału/Administrator wspierający oddział.

Aby przejść do ustalania funkcjonalność:

  1. Kliknij ikonę trzech kropek znajdującą się w prawym górnym rogu i wybierz z listy pozycję „Ustawienia oddziału” (w przypadku osoby o uprawnieniach Administrator (STRUKTURA -> ODDZIAŁY -> EDYCJA).

 

  1. Wybierz oddział, dla którego będziesz definiować funkcjonalność i kliknij „edytuj”.

  2. Po przejściu do edycji ustawień pojawi się poniższy widok strony.


Ustalenie tej funkcjonalności spowoduje, że po zaimportowaniu danych sprzedażowych system uzupełni optymalną ilość produktywnych pracowników zgodnie z ustalonym priorytetem. Na przykładzie poniższego zrzutu ekranu, najważniejszą funkcją pod względem produktywności jest biuro (potrzebuję 1 pracownika o takiej funkcji), następnie obsługa lady (4 osoby), sala sprzedaży (4 osoba). Jeśli w planie obsady z załadowanych danych sprzedażowych system wyliczy, że w konkretnym dniu, o konkretnej porze potrzebujesz 8 pracowników, program na podstawie tych ustaleń zaplanuję grafik w taki sposób, aby na tej zmianie, pojawiły się 1 osoba o funkcji „biuro”, 4 osoby o funkcji „lada” i 3 osoby o funkcji „sala sprzedaży” zgodnie z ustalonym priorytetem.


  1. Po zapisaniu zmian przejdź do tworzenia grafiku i planu obsady (GRAFIKI -> STWÓRZ GRAFIK”) i uzupełnij informacje w sekcji ustawienia.


  1. Będąc w Planie obsady, wprowadź wartość w pozycji Produktywność np. 1. Pojawi się na dole zakładki tabela z dniami miesiąca oraz zakresem godzin. 
    WAŻNE!
    Zaznacz również nad tabelą funkcję, które mają się wyświetlać – te, dla których została zdefiniowana wartość w punktach 2-3. Bez ich zaznaczenia załadowanie danych nie będzie poprawne.

    Po uzupełnieniu danych w planie obsady kliknij przycisk „ZAŁADUJ DANE SPRZEDAŻY”.

  1. Po załadowaniu danych sprzedaży, w tabeli w kolumnach „Dodatkowi pracownicy” powinny zostać wykazane wartości ustalone w ustawieniach oddziału zgodnie z zakresem godzin oraz dniem tygodnia dla danej funkcji.

  2. Uzupełnij resztę planu obsady, wprowadzając wartości, również w kolumnach Cel do realizacji co spowoduje wykazanie wartości w głównych wierszach każdego z zakresów godzin z wyliczonym zapotrzebowaniem zgodnie z ustaloną produktywnością.

  3. Przypisz w kolumnie Liczba pracowników, zapotrzebowanie na funkcję tak by sumowały się do wartości z wiersza głównego danego zakresu.


  1. Po uzupełnieniu całego Planu obsady wybierz przycisk Zapisz i przejdź do uzupełniania grafiku.

  2.  Z tego miejsca kliknij przycisk w prawym górnym rogu Pobierz/raporty i wybierz z listy Raport plan obsady.

  3. Pobrany raport będzie zawierał tabele z danymi z planu obsady wraz z podsumowaniem pod każdą kolumn oraz Łączną ilością godzin produktywnych, oraz nieproduktywnych wykazaną na dole raportu pod tabelą.