Dodałeś błędnie pracownika dwa razy do systemu. Co zrobić, aby w systemie znajdowało się tylko jedno konto?

Z systemu nie możemy usuwać dodanych pracowników.  W takim przypadku należy dezaktywować jedno z kont (to, które zostało wprowadzone omyłkowo) postępując zgodnie z poniższymi punktami:

  • Zweryfikuj które konto należy usunąć. W tym celu przejdź na kartę tego pracownika: Pracownicy -> edycja. Dopisz na przykład do nazwiska cyfrę na danym użytkowniku. Takie działanie pozwoli rozróżnić na grafiku, które konto jest prawidłowe i ma zaplanowane godziny pracy, a które będzie można dezaktywować.
  • Następnie skorzystaj z opcji „Rozwiąż umowę pracownika”.

 

Aby rozwiązać umowę, należy przejść do kartoteki pracownika i wybrać "Rozwiąż umowę pracownika" obok przycisku zapisz:


 


 



 

Pojawi się wtedy dodatkowe okno, w którym można określić dzień zwolnienia pracownika.


 

Obraz zawierający tekst, paragon, zrzut ekranu, algebra

Opis wygenerowany automatycznie


 
Wprowadź datę która była początkiem pracy błędnie dodanego pracownika.

 

 

Wybrana data będzie datą kończącą umowę, przypisanie do stanowiska oraz do oddziału. Dodatkowo przy jej wprowadzaniu można natychmiastowo odebrać dostęp pracownikowi do Grafiku Optymalnego. Zaznaczenie tego przycisku spowoduje natychmiastowe odebranie pracownikowi możliwości zalogowania się, otrzymywania emaili z systemu itp. Pracownik wciąż zostanie zwolniony z datą podaną  wyżej. 


 


 

Zatwierdzenie powyżej wprowadzonej daty, będzie skutkowało pojawieniem się kolejnego okna z komunikatem informującym o usunięciu lub skorceniu u pracownika umowy, przypisania do oddziału oraz do stanowiska, zmian w grafikach oraz absencji po wybranej dacie.


 

Obraz zawierający tekst, Czcionka, zrzut ekranu, algebra

Opis wygenerowany automatycznie


 


 

Po zatwierdzeniu komunikatu przy checkboxie "Pracuje" pojawi się informacja o dniu, w którym pracownik zostanie zwolniony:


 




 
UWAGA!!
 Pamiętaj, potwierdzenie powyższej akcji, bezpowrotnie usunie wszystkie godziny z grafików jak i absencje po dacie określonej jako zwolnienie danego pracownika. Ich przywrócenie nie będzie już możliwe. Niżej opisana opcja przywrócić pracownikowi status pracuje, lecz w razie konieczności, usunięte godziny/absencje należy wprowadzić manualnie na nowo, dlatego tak ważne jest deaktywowanie odpowiedniego konta.