aby poprawnie zwolnić pracownika z bazy, należy przejść do kartoteki pracownika i użyć przycisku "ROZWIĄŻ UMOWĘ PRACOWNIKA"
!Uwaga!
W celu uniknięcia otrzymywania przez pracownika komunikatów mailowych po ustaniu umowy konieczne jest usunięcie prywatnego adresu mailowego z kartoteki pracownika.
Pojawi się wtedy dodatkowe okno, w którym można określić dzień zwolnienia pracownika.
Wybrana data będzie datą kończącą umowę, przypisanie do stanowiska oraz do oddziału. Dodatkowo przy jej wprowadzaniu można natychmiastowo odebrać dostęp pracownikowi do Grafiku Optymalnego. Zaznaczenie tego przycisku spowoduje natychmiastowe odebranie pracownikowi możliwości zalogowania się, otrzymywania emaili z systemu itp. Pracownik wciąż zostanie zwolniony z datą podaną wyżej.
Zatwierdzenie powyżej wprowadzonej daty, będzie skutkowało pojawieniem się kolejnego okna z komunikatem informującym o usunięciu lub skróceniu u pracownika umowy, przypisania do oddziału oraz do stanowiska, zmian w grafikach oraz absencji po wybranej dacie.
Po zatwierdzeniu komunikatu przy checkboxie "Pracuje" pojawi się informacja o dniu, w którym pracownik zostanie zwolniony:
UWAGA!!
Pamiętaj, potwierdzenie powyższej akcji, bezpowrotnie usunie wszystkie godziny z grafików jak i absencje po dacie określonej jako zwolnienie danego pracownika. Ich przywrócenie nie będzie już możliwe. Niżej opisana opcja przywrócić pracownikowi status pracuje, lecz w razie konieczności, usunięte godziny/absencje należy wprowadzić manualnie na nowo.
Jeżeli pracownik został omyłkowo zwolniony, jest możliwość przywrócenia go do systemu:
Przywrócenie pracownika nie spowoduje przywrócenia danych, które zostały usunięte w wyniku zakończenia umowy.