Jeżeli planujesz grafik dla pracowników o konkretnych kompetencjach, to ta instrukcja wskaże jak posługiwać się modułem funkcji.
Aby włączyć funkcje, należy przejść do ustawień subskrypcji i włączyć następujące ustawienie:
Po wyłączeniu powyżej wskazanych ustawień w zakładce Struktura pojawi się dodatkowa pozycja Funkcje, która pozwala dodać umiejętności/kompetencje pracowników.
Aby dodać funkcję, należy wybrać przycisk „DODAJ FUNKCJĘ". Pojawi się wtedy panel, w którym będziesz mógł dodać pełną nazwę funkcji oraz jej skróconą wersję. Po dodaniu nazwy należy zapisać zmiany:
Funkcje będą możliwe do zaznaczenia w kartotekach pracowników. Po ich określeniu można na planie obsady dokładnie sprecyzować, jakich umiejętności/kompetencji potrzebujemy w określonych przedziałach czasu. Pojawi się również możliwość filtracji pracowników względem nich, na tworzonych grafikach dziennych.
Funkcje możesz dodać w kartotece pracownika:
W pierwszej kolejności należy wprowadzić Funkcję główną, to ona będzie domyślnie wybierana podczas wprowadzania godzin na grafiku. Aby ją wprowadzić, kliknij "wyszukaj funkcje" przy "Funkcja główna" i wybierz jedną z listy. Tylko jedna funkcja może być główna. Jeżeli Twój pracownik ma być grafikowany na jeszcze jednej kompetencji (funkcji) to wprowadź mu funkcję dodatkową. W tym wypadku funkcji dodatkowych może być wiele.
Podczas dodawania godzin, domyślnie godziny będą przypisane do funkcji głównej:
Aby zmienić funkcję w danym przedziale godzin, wystarczy kliknąć daną zmianę i rozwinąć listę funkcji i wybrać nową: