Moduł działa tylko jedynie z funkcją Niedostępność.
Do działania modułu blokowania dostępności należy włączyć poniższe ustawienia:
Blokowanie dodawania niedostępności odbywa się na poziomie 4 uprawnień:
- Zaznaczenie opcji Administrator sprawia, że jedynie użytkownik o uprawnieniach Administratora bazy może wprowadzać dni blokad,
- Zaznaczenie opcji Regionalny sprawia, że tylko użytkownicy o uprawnieniach kierownika regionu i wyżej mogą wprowadzać dni blokad,
- Zaznaczenie opcji Administrator oddziału sprawia, że tylko użytkownicy o uprawnieniach kierownika sklepu i wyżej mogą wprowadzać dni blokad,
- Zaznaczenie opcji Administrator wspierający oddział sprawia, że tylko użytkownicy o uprawnieniach zastępcy kierownika sklepu i wyżej mogą wprowadzać dni blokad.
Blokowanie niedostępności odbywa się w zakładce Dostępność w sekcji Zablokowane Dni:
Dodawanie blokad na poszczególne dni jest uzależnione od widoczności oddziałów.
Przykładowo, Administrator bazy ma podgląd do wszystkich sklepów, a kierownik regionu ma podgląd tylko do tych lokalizacji, które mu podlegają. Administrator może uzupełniać blokady globalnie lub indywidualnie. Każde niższe uprawnienie (kierownik regionu, administrator oddziału, administrator wspierający), oczywiście w zależności od ustawień subskrypcji, mogą wprowadzać blokady per oddział, lub odłączać wybrane oddziały od ustawień globalnych.
Aby wprowadzić indywidualne dla oddziału blokady, należy wybrać dany oddział i zaznaczyć „Odłącz od globalnych”:
Dodawanie blokad odbywa się na skali całego roku:
Aby zablokować dzień, wystarczy go kliknąć kalendarzu, zostanie on oznaczony kolorem pomarańczowym:
Dni zablokowane przez wyższe uprawnienia, lub globalnie oznaczone są kolorem niebieskim:
Jak blokada wpływa na proces składania niedostępności?
Pracownik podczas uzupełniania swojej siatki niedostępności nie ma możliwości wyboru zablokowanego dnia, pojawia się na nim poniższy komunikat świadczący o nałożonej blokadzie: