Administrator systemu w ustawieniach subskrypcji, może włączyć RUCHOMY CZAS PRACY, umożliwiając pracownikom rejestrację czasu pracy w określonym przedziale czasowym:
Włącz ruchomy czas pracy - opcja włączona zostaje dla wszystkich oddziałów, jeżeli chcesz wprowadzić szczególne zasady rejestracji ruchomego czasu pracy należy Dostosować ustawienia dla wybranych oddziałów.
Godziny rejestracji czasu pracy - należy określić przedział godziny w jakim dopuszczalne jest rozpoczęcie pracy przez pracowników i rejestrowanie przez nich czasu pracy
Plan jest wymagany - należy zaznaczyć tą opcję jeżeli chcesz aby pracownicy mieli możliwość rejestracji czasu pracy tylko w dni, na które mają zaplanowany czas pracy
Automatycznie zakończ pracę w danym dniu - po zaznaczeniu tej opcji system będzie automatycznie zakańczał pracę po ilości godzin zaplanowanych w grafiku dla danego pracownika. Opcja ta wyłącza rejestrację zakończenia pracy za pomocą przycisku STOP.
Pamiętaj!
Tylko pracownik może dokonać rejestracji czasu pracy. - niezależnie od posiadanych uprawnień w systemie, nie masz możliwości korekty rejestru zgłoszonego przez pracownika, ani stworzenia go w przypadku braku.
Celem weryfikacji poprawności odbić pracowników przy rozpoczęciu pracy, Administrator systemu w ustawieniach subskrypcji, może włączyć dodatkowe powiadomienia w tym zakresie.
Pierwszym z nich jest Powiadomienie o braku pracownika
Aktywacja funkcji powoduje wygenerowanie powiadomienia do administratora oddziału o braku rejestracji rozpoczęcia pracy przez pracownika z jego zespołu. Powiadomienie wysyłane jest w formie mailowej w ciągu około 5 minut od planowanego rozpoczęcia pracy.
Po otrzymaniu powiadomienia kierownik może podjąć działania we własnym zakresie badające przyczynę nieobecności pracownika lub też braku dopełnienia przez niego obowiązku rejestracji rozpoczęcia pracy.
Drugim, możliwym do uruchomienia powiadomieniem jest Powiadomienie pracownika o braku odbicia. Podobnie jak poprzednie powiadomienie, jest ono uruchamiane w ustawieniach subskrypcji przez Administratora systemu.
Powiadomienie wysyłane jest do pracownika każdorazowo przy braku rejestracji pracy przez niego w ciągu około 5 min od planowanego rozpoczęcia. Pozwala ono na automatyczną weryfikację obecności pracowników oraz przypomina o konieczności dopełnienia nałożonego obowiązku pracowniczego.
Po wykonaniu rejestracji czasu pracy przez Pracownika w jego karcie czasu pracy, pojawi się Rejestracja czasu pracy od z oznaczeniem czy pracownik pracował danego dnia zdalnie czy z biura w kolumnie Czas pracy [h]:
domek - oznacza rejestrację pracy zdalnej przez pracownika
brak oznaczenia - oznacza rejestrację pracy z biura przez pracownika
Rejestracja czasu pracy do pojawi się po upływie zaplanowanego czasu pracy.
Każdy administrator oddziału ma możliwość pobrania raportu pracy zdalnej opisanego w artykule:
https://grafikoptymalny.freshdesk.com/a/solutions/articles/64000308296
a także Raportu Odbić RCP oraz raportu kontrolnego RCP w celu weryfikacji odbić pracowników.
Szczegółowa instrukcja dla pracowników dostępna jest w poniższym artykule: https://grafikoptymalny.freshdesk.com/a/solutions/articles/64000308293