System umożliwia automatyczne przydzielanie dni wolnych za pracę w dni ustawowo wolne od pracy, takie jak sobota, niedziela lub święto.
Aby skorzystać z tej funkcji, przejdź do zakładki „GRAFIKI”, a następnie wejdź w edycję wcześniej stworzonego grafiku:
Następnie przechodzimy do zakładki GRAFIK PLANOWANY:
System informuje nas wykrzyknikiem (jego kolor może się różnić w zależności od indywidualnych ustawień), że pracownik nie ma zaplanowanego dnia wolnego za pracę w sobotę, niedzielę lub święto. Wykrzyknik pojawia się przy zaplanowanej pracy w taki dzień.
System umożliwia automatyczne przypisywanie dni wolnych za pracę w dni ustawowo wolne od pracy (sobota, niedziela, święto).
W celu skorzystania z tej funkcji:
Rozwiń zakładkę „PLANUJ”.
Wybierz opcję „PLANUJ DNI WOLNE WS/WN”:
Po wykonaniu tej operacji system automatycznie przydzieli odpowiednie dni wolne pracownikom, którzy mają zaplanowaną pracę w dni wolne ustawowo. Dodatkowo, wykrzykniki informujące o braku zaplanowanego dnia wolnego znikną:
W przypadku zmiany grafiku istnieje możliwość automatycznego usunięcia zaplanowanych dni wolnych za pracę w soboty, niedziele i święta.
Aby to zrobić, należy:
Wejść w zakładkę „PLANUJ”.
Wybrać opcję „USUŃ WS/WN”:
System automatycznie usunie dni wolne przypisane za pracujące soboty, niedziele i święta.
Uwaga!
Automatyczne dodawanie dni wolnych za pracującą sobotę, niedzielę lub święto jest możliwe tylko w wersji roboczej grafiku.
Pamiętaj, aby przed wykonaniem tej operacji grafik znajdował się w wersji roboczej.